onsdag 22. januar 2014

Le Crabe Marteau


Et godt solid trebord
Den lokale avisen som duk 
En treplanke og en hammer
Og alt er klart for fest.
Den herligste sjømat
Organiske poteter og majones, med og uten estragon 
Landbrød og saltet smør
Du må bare nyte....



Denne herlige restauranten fant vi ved å google etter sjømat i Paris. Vi leste litt om den og booket bord før avreise. Vi liker å booke bord før vi reiser til Paris, da det er så leit å gå glipp av de stedene man ønsker å spise på. Paris florerer jo av de deiligste spisesteder, så man jo være sikker på å få spise der man ønsker. 
Le Crabe Marteau... Dette konseptet ble opprettet i 2004, og er basert på skalldyr fanget på den franske kysten og levert på restauranten på kvelden.
Originalt, ekte og uventet i Paris! Du spiser ved gode gamle trebord dekket med aviser (fra Frankrike selvfølgelig), treplanke og hammere til å banke løs på krabbene med. Du får utdelt et forkle som alle vil kle :)
Spis med fingrene! Ikke si at du ikke elsker krabber, østers, reker og hummer!


Vi bestilte østers til forett, og de var aldeles nydelig.
To krabber på 800 gr sammen til hovedrett, majones og babypoteter servert i en ekte Tine (trebøtte) Majonesen var nydelig! Den ene skålen med majones var estragonmajones, noe som smakte fortreffelig til krabben og potetene.


Servitørene er veldig hyggelig og svært vennlige, og forklarer  hvordan du skal spise krabben for ikke glipp av noe.



Velbekomme!


2 kommentarer:

  1. Flotte bilder:), ser godt ut, ha en fin helg

    SvarSlett
  2. Heisann :)

    Så morro å komme over en blogg fra Paris! Jeg bodde der i nærmere seks år, og stortrivdes! Skal faktisk til Paris i Mai (14) for å gifte meg, så den byen betyr noe helt spesielt for meg og min "franske frosk" :)


    Har reist endel siden Paris, og bor for tiden i Bangkok. Har alikevel skrevet en post om hvordan oppleve Paris for en billig penge. Kanskje ikke så interessant for dere som bor der, men her er det iallfall :

    http://norelibangkok.blogspot.com/2014/01/sparetips-paris.html

    Jeg anbefaler riktignok Montmartre etc på dagtid da jeg hadde et par uheldige opplevelser der på kveldstid i min "ungdom" for et par tre år siden (ok, nærmer seg 10 år) :)

    Amicalement,
    NorEli / http://norelibangkok.blogspot.com

    SvarSlett